Heineken spravil zaujímavú edukačnú kampaň na záchranu včiel. Spravili edíciu Sajder budúcnosti, kde namiesto ich sajdru naplnili fľaše vodou,dali na ne etikety Sajder bez sadu a pozvali ľudí na párty, aby ukázali, že bez včiel to až taká zábava nebude. Dobrý nápad, výborná exekúcia. Kreatívci si zaslúžia pochvalu.

Rád by som zatlieskal a dvihol palec hore. Bohužiaľ, to akosi nejde. Keď si totiž predstavím, že túto kampaň robí producent, ktorý si pod ciderom predstavuje koktail v zložení: voda, jablková šťava z koncentrátu, glukózový sirup, cukor, farbivo – obyčajný karamel, regulátor kyslosti – kyselina jablčná, oxid uhličitý, antioxidant – disiričitan draselný a prírodná jablková aróma moje nadšenie dosť ochabne.

Každý výrobca by mal v prvom rade dbať na kvalitu svojho produktu a až potom sa zaoberať záchranou sveta. Inštalatérovi, ktorý mi utesní vodovodný kohútik žuvačkou sa asi nepoďakujem. To, že prišiel na bicykli, recykluje a v mestskom parku zasadil stromčeky je fajn, ale mne kvapká kohútik. Platím mu za to, aby ma zbavil nepríjemného zvuku kvapkajúcej vody a ušetril mi vodné a stočné.

Smutné je aj to, že takýmto marketingovým aktivitám častokrát robia krovie aj dobré projekty, neziskovky alebo nezávislé inštitúcie. Po takýchto kampaniach sa utŕžené prostriedky rozkotúľajú oveľa skôr, ako sa stratí nepríjemná pachuť, ktorá po nich ostáva.

Ale všetko zlé je na niečo dobré. Konečne som našiel produkt od Heinekenu, pri ktorom nemusím kontrolovať zloženie, a ktorý by mi určite chutil. Škoda len, že sa nedá kúpiť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *